loading...
همه چیز از همه جا
MRX بازدید : 29 دوشنبه 06 اسفند 1397 نظرات (0)
لوازم ساخت یک ماشین جوجه کشی تمام اتومات و هوشمند عبارتست از: ۱- محفظه یا بدنه که میتوان از مواد مختلفی نسبت به ساخت آن اقدام کرد، یک محفظه خوب باید عایق  حرارتی باشد. ۲- کنترلر دستگاه جوجه کشی اتوماتیک برای کنترل دما و رطوبت داخل دستگاه و همچنین کنترل چرخش تخم ها ۳- المنت متناسب با حجم محفظه برای تامین گرمای مورد نیاز دستگاه ۴- فن برای تامین رطوبت داخل دستگاه ۵- ظرف آب برای تامین رطوبت داخل دستگاه ۶- فن گردش هوا برای گردش هوای تمام محفظه دستگاه و یکدست نمودن دما و رطوبت داخل دستگاه   ۷-شانه تخم برای قرار گیری تخمها داخل آن ۸- موتور گیربکس دار برای حرکت راک ها و چرخش تخم ها و جلوگیری از چسبیدن جنین به پوسته تخم ۹- راک متحرک و پایه ثابت برای قرار گیری شانه ها و انجام عمل چرخش تخم ها

برای ساخت دستگاه جوجه کشی نیاز به یک بدنه دارید که بتوانید راک ها و شانه ها را داخل آن قرار دهید. شما میتوانید از بدنه یخچال های قدیمی استفاده کنید. همچنین میتوانید توسط MDF یک بدنه ساخته و برای آن یک درب همانند درب یخچال تعبیه نمایید. سپس از  مغازه هایی که تعمیرات یخچال دارند، لبه های عایق بندی کنار درب یخچال را تهیه کنید و بر روی درب دستگاه خود نصب نمایید تا از هدر رفتن دما و رطوبت داخل دستگاه جلوگیری شود.

راک: برای آنکه بتوانیم نیروی موتور را به شانه ها انتقال دهیم باید آنها را درون راک قرار دهیم. راک قاب فلزی شکل است که به صورت چهار گوش بوده و از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شود. راک در اندازه های استاندارد ساخته می شود تا همه نوع شانه جوجه کشی در آن جای بگیرد. برای ساخت راک ها بایستی شانه تخم جوجه کشی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید با توجه به اندازه های شانه، راک را بسازید. البته در صورتی که ظرفیت دستگاه پایین باشد می توان موتور را مستقیم به موتور وصل نمود.

اتصال مستقیم دستگاه به شانه تخم مرغ

در صورتی که موتور را مستقیم به موتور متصل می کنید بعد از این که موتور به مقدار لازم چرخید و زاویه شانه ها  ۴۵ باید یکی از میکرو سوئیچ ها فشار داده شود تا موتور خاموش گردد و همچنین مانند تصویر باید از گردش موتور جلوگیری گردد تا زاویه شانه ها بیش از ۴۵ درجه نشود و با گیر کردن موتور دور آن برعکس می گردد و زاویه ۴۵ درجه مخالف تنظیم می گردد.

قرار دادن پیچ های محافظ برای جلوگیری از گردش بیش از حد

   

محل قرار گرفتن میکرو میکرو سوئیچ ها که بعد از اینکه شانه ها به مقدار لازم چرخید فشار داده می شود

 

طریقه استفاده از رک به صورت بالا می باشد

  تعیین محل قرارگیری موتور و اندازه بازو کوچک و بزرگ:
پس از ساخت سیستم لولایی راک ها و جاسازی آن داخل بدنه نوبت به نصب موتور چرخش می رسد.برای نصب موتور باید محل دقیق موتور و همچنین اندازه بازوهای بزرگ و کوچک را مشخص کنیم.در صورت عدم دقت در این قسمت ممکن است به موتور فشار وارد شود و یا نیروی کامل موتور به سیستم لولایی منتقل نشود ویا زاویه های چرخش در دوطرف یکسان نباشد. پس از نصب راک ها بر روی ستون های اصلی و متصل کردن آنها توسط تسمه اتصال دهنده به هم نوبت به  تعیین اندازه بازوی بزرگ  و کوچک می رسد.بازوی بزرگ را به تسمه اتصال دهنده راک ها متصل می کنیم و بازوی کوچک را به شافت موتور متصل می کنیم .سپس بازوی بزرگ و کوچک را به هم دیگر لولا می کنیم.اندازه بازوی بزرگ هر چه بلند تر  و اندازه بازوی کوچک هرچه کوتاهتر باشد باشد نیروی بیشتری از موتور به راک ها انتقال داده می شود.
 

محل قرارگیری موتور و چرخش آن

برای تامین دمای داخل دستگاه میتوانید از المنت میله ای استفاده کنید.اندازه و نوع المنت بر اساس ابعاد و ظرفیت دستگاه مشخص میشود.
 
البته در حالت کلی اینکه المنت چند وات باشد به اندازه و ابعاد دستگاه جوجه کشی بستگی دارد. به عنوان مثال برای یک دستگاه کوچک خانگی مثلا یک دستگاه ۴۲ تایی مرغ میتوان از یک لامپ صد وات رشته ای برای تامین دما استفاده کرد. برای تامین رطوبت داخل دستگاه نیز بایستی از یک فن و یک ظرف آب استفاده نمود.به این صورت که یک فن را روی ظرف آب به گونه ای قرار دهید که جریان هوا به سمت آب برقرار باشد.وزش باد به سمت آب باعث ایجاد رطوبت خواهد شد. نکته مهم در ایجاد رطوبت اندازه ظرف آب و اندازه و تعداد فن ها میباشد. هرچه ظرف آب بزرگتر باشد و مساحت بیشتری از کف دستگاه جوجه کشی را بگیرد رطوبت بیشتر و سریع تر تولید خواهد شد.تعداد فن ها و ابعاد فن ها نیز به اندازه دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال اگر ظرفیت ماشبن شما زیر ۱۰۰عدد تخم مرغ باشد یک عدد فن ۱۲*۱۲ برای ایجاد رطوبت کافیست. برای کنترل دما و رطوبت داخل دستگاه نیز میتوانید از کنترلر های ما استفاده کنید.کنترلر به صورت اتوماتیک دما و رطوبت را کنترل میکند.در صورتی که دما کمتر از حد مجاز باشد کنترلر المنت یا لامپ رشته ای داخل دستگاه را روشن خواهد کرد و در صورتی که دما به مقدار مجاز رسید کنترلر المنت یا لامپ رشته ای داخل دستگاه را خاموش خواهد کرد. همچنین اگر رطوبت داخل دستگاه کمتر از حد مجاز باشد کنترلر فن تامین رطوبت را روشن خواهد کرد و بالعکس. همچنین برای چرخش هوای داخل دستگاه بایستی یک فن داخل دستگاه به صورت دایم روشن باشد که به واسطه آن دما و رطوبت همه قسمت های داخل دستگاه یکسان باشد. قابل ذکر است که تمام کنترلر های موجود در این سایت هم دما و هم رطوبت را کنترل میکند و هم به عنوان یک تایمر چرخش موتور, زاویه راک ها را کنترل میکنند تا تخم ها چرخش داشته و جنین به پوسته نچسبد  
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30878
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 269
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 435
  • باردید دیروز : 212
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 977
  • بازدید ماه : 16,570
  • بازدید سال : 93,364
  • بازدید کلی : 2,223,577