loading...
همه چیز از همه جا
mrx بازدید : 0 دوشنبه 26 بهمن 1394 نظرات (0)
جاوا يك زبان بسيار ساده است چون شما را وادار نمي‌كند تا در محيط جديد ( و ناآشنايي) كار كنيد و اين براي كساني كه اطلاعات فني ناچيزي دربارة كامپيوتر دارند بسيار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسيار شبيه C  و C++ است و اين به هيچ وجه تصادفي نيست . C زبباني است ساخت يافته و C++ زبانيست شيي‌‌ء گرا ، و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نويسان دنيا از آنها استفاده مي‌كنند. از سوي ديگر اين شباهت حركت به طرف جاوا از براي اين قبيل افراد ساده خواهد كرد بنابراين طراحان جاوا براي اجتناب از دوباره كاري از زبانهاي C وC++  بعنوان مدل استفاده كردند. ( و آيا اين خود به تنهايي نشانة نبوغ طراحان جاوا نيست؟) .
جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش كشيدن بار مديريت حافظه، برنامه نويسانC++ /C را براي هميشه از اين كابوس‌ها رهايي بخشيده است. علاوه برآن، چون جاوا زباني براي اينترنت است، از ايمني و حفاظت ذاتي بالايي برخودار است. طراحان حاوا از ابتدا يك محيط برنامه نويسي امن را مد نظر داشته‌اند. مسئله حفاظت سيستم‌ها رابطة تنگاتنگي با اشاره گرها دارد؛ اكثر مهاجمان براي ورودي غير قانوني به جاوا مكانيزم‌هاي حفاظتي ديگري هم دارد كه در جاي خود به آنها اشاره خواهيم كرد.
براي آشنايي بيشتر با جاوا بهتر است نگاه مختصري به تاريخچة آن بيندازيم. اما چون جاوا رابطة تنگاتنگي با اينترنت دارد، آوردن تاريخچه‌اي از اينترنت و وب خالي از فايده نيست.

 فهرست مطالب:
مقدمه
نصب نرم‌افزار در کوتاهترین مدت ممکن
جاوا
تاریخچة مختصر اینترنت وب
تکامل جاوا
ویژگی‌‌های زبان برنامه نویسی جاوا
شروع برنامه نویسی با جاوا
ایجاد یک اپلت جاوا
تحلیل برنامه
خلاصه
برنامه نویسی شیئی گرا
مفاهیم برنامه نویسی شیئء گرا
ایجاد یک کلاس
وراثت، واسط ها و بسته ها
ایجاد سسلسله مراتب کلاس
وراثت چگونه عمل می کند؟
وراثت منفرد و چند گانه
واسط ها (InterfaCes)  و بسته ها (PaCkages)
اصطلاح جدید
ایجاد اشیاء جدید
استفاده از new
New چه کاری انجام می دهد
اصلاح جدید
نکته ای دربارة مدیریت حافظ
دسترسی به عمل کلاس ها و متغیرهای وهله و ست کردن آنها
گرفتن مقدار متغیرها
تغییر دادن مقدار متغیرها
فراخوانی متدها
متدهای کلاس
تغییر نوع اشیاء و انواع اولیه
اصلاح جدید
تغییر انواع اولیه
تغییر نوع اشیاء
تغییر نوع انواع اولیه به اشیاء و بالعکس
چند نکتة دیگر
تعیین کلاس یک شیی
کتابخانه کلاس جاوا
ایجاد متدهایی با نام مشابه و آرگومانهای متفاوت
متدهای سازنده
سازنده های اصلی
تحریف سازنده ها
پنهان کردن متدها
فراخوانی متد اولیه
پنهان کردن سازنده ها
متدهای پایان دهنده
خلاصه
تفاوت اپلت با برنامه
ایجاد اپلت ها
مهمترین اقدامات یک اپلت
آماده سازی
شروع
توقف
تخریب
رنگ آمیزی
قرار دادن اپلت در یک صفحه وب
بازهم دربارة بر چسب APPLET
ALIGN
ارسال پارامتر به اپلت ها
خلاصه
کلاس GraphiCs
سیستم مختصات گرافیکی
ترسیم و پر کردن اشکال
مستطیل
چند ضلعی
بیضی
قوس
کپی کردن و پاک کردن
متن و فونت
ایجاد شیء فونت
رسم کاراکترها و رشته ها
گرفتن اطلاعاتی در بارة یک فونت
استفاده از شیئی COLOR
تست کردن و ست کردن رنگ جاری سیستم
یک مثال سادة رنگی
انیمشین سازی در جاوا
رنگ آمیزی و رنگ آمیزی مجدد
شروع و توقف اجرای یک اپلت
ریسمان ها: آنها چه هستند و چرا به آنها نیاز داریم.
مشکل اپلت ساعت دیجیتالی
استفاده از ریسمان در اپلت ها
اصلاح اپلت ساعت دیجیتالی
کاهش چشمک زدن انیمیشن
چشمک زدن و راه های اجتناب از آن
نرم افزار نور الطریق
نرم افزار فارسی ساز
نرم افزار موذن همراه
نرم افزار مناسک حج
نرم افزار تقویم هجری شمسی
نرم افزار کنکور(در دست تولید)
نرم افزار همیاد.
نرمافزار بانک اطلاعاتی مشاغل (نرمافزار در دست تولید)
نرم‌افزار مرجع اطلاعات حقوقی(در دست تولید)
نرم‌افزار مرجع اطلاعات دارویی(در دست تولید)
نرم‌افزار آموزش زبان بر اساس سیستم INTERCHANGE
نرم‌افزار گردشکری همراه
منابع و ماخذ

این فایل کاملا اصلاح  شده و شامل: صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت (word) در اختیار شما قرار می گیرد. (فایل قابل ویرایش است)
تعداد صفحات : 120




جهت دانلود اینجا کلیک کنید
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30878
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 578
  • آی پی دیروز : 294
  • بازدید امروز : 1,814
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,016
  • بازدید ماه : 21,482
  • بازدید سال : 74,855
  • بازدید کلی : 2,205,068