loading...
همه چیز از همه جا
mrx بازدید : 17 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ساخت زبان که همچنین طرح و برنامهٔ زبان هم نامیده می‌شود، درعصر جدید بیشتر رواج دارد.بسیاری از ساختها برای کمک به ارتباطات بشر طراحی شده‌است.برای مثال (زبان اسپرانتو و لجبان، هر کدام گرامر خاص خود را دارند).

علم نحو اشاره به سطحی بالاتر از کلمه دارد(برای مثال اینکه چگونه یک جمله تشکیل می‌شود)، بدون دخالت آواشناسی در زبان.برخلاف آن، واژه شناسی اشاره به سطح پایین تر از کلمه دارد(برای مثال چگونه کلمات مشتق شکل می‌گیرند)و با دخالت آواشناسی.اگرچه نمی‌توان بین علم نحو و واژه شناسی مرزی قائل شد.زبان‌های تحلیلی از علم نحو استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی انتقال دهند که به وسیلهٔ زبان‌های ترکیبی رمز گذاری شده‌است.به عبارت دیگر، در زبان ترکیبی محض ارزش واژه شناسی بسیار بیشتر از کلمه‌است همان طور که وازه شناسی به اندازه علم نحو در زبان تحلیلی ارزشی ندارد.برای مثال زبان‌های چینی و آفریقایی بسیار تحلیلی هستند و بنابراین معنای آنها بسیار وابسته به متن است.زبان لاتین به طور مشخص ترکیبی است، و از پیشوند و پسوند و تکواژهای تصریفی برای رساندن همان مطالبی استفاده می‌کنند که زبان چینی از علم نحو استفاده می‌کند.از آنجایی که کلمات لاتین (دارای خود محتوایی)هستند، یک جملهٔ لاتین می‌تواند از اجزایی ساخته شود که قابلیت قرار گرفتن در حوزهٔ اختیاری وسیعی را دارد.
چارچوب دستور زبان

از اواسط قرن بیستم نظریه‌های زبان شناسی مختلفی در مورد «چارچوب دستور زبان»مطرح شد، به خصوص تحت تاثیر ایده‌های دستور جهانی در ایالات متحده.براین اساس، این تقسیم بندی شامل:

دستور زایا گشتاری

۲#دستور کاربردی

نظریه اصول و مشخصه‌ها
دستور واژگانی
دستور ساختار عبارت‌های تعمیم یافته
دستور ساختار عبارت‌های مشتق شده
دستورهای غیر مستقل
نقش و دستور مرجع

آموزش

دستور تجویزی در دبستان تدریس می‌شود. اصطلاح دستور آموزشگاهی به آموزش دستور لاتین در مدارس اطلاق می‌شود. این دستور در شکل اولیه خود، دستور آموزشگاهی است و به مدارسی برمی‌گردد که به دانش آموزان برای خواندن، بررسی دقیق، ترجمه و خواندن شعرهای یونانی و لاتین از قبیل هومر، انیوس و...تدریس می‌شود. این دستور نباید با دستور مدارس جدید انگلیسی آمیخته شود. زبان استاندارد، گویش خاصی از زبان است که توسط سایر گویش‌ها در نوشتن، آموزش، و صحبت‌های گروهی در محیط عمومی گسترش می‌یابد. این گویش با گویش بومی که هدف مطالعه گرامر توصیفی است و گاه به صورت تجویزی تدریس می‌شود کاملا متضاد است. از زمانی که ملیت‌ها و نژادهای استاندارد شکل گرفته‌اند، زبان اول استاندارد در آموزش ابتدایی و نیز در بحث‌های سیاسی استفاده می‌شود. اخیرا تلاش‌هایی برای به روز کردن ساختار گرامر در تحصیلات دبستان و راهنمایی آغاز شده‌است. در ابتدایی تمرکز روی ممانعت از استفاده قوانین تجویزی، منسوخ و در عوض استفاده از قوانین توصیفی و تغییر شکل صحیح و استاندارد مقایسه آن با گویش غیر استاندارد است. برتری فرانسوی پاریسی به طور گسترده در میان تاریخ ادبیات مدرن فرانسه وجود دارد. زبان استاندارد ایتالیایی بر اساس آنچه در پایتخت صحبت می‌شود نیست، ولی در روم براساس آنچه در فلورانس گفتگو می‌گردد صحبت می‌شود. همچنان که اسپانیا تحت تاثیر نوع تکلم در مادرید نیست، ولی تحت تاثیر گوینده‌های تحصیل کردهٔ مناطق شمالی از قبیل کاستیل و لئون است. در آرژانتین و اروگوئه زبان اسپانیایی استاندارد براساس گویش‌های محلی بوینوس آیرس و مونته ویدئو است. پرتغالی‌ها سه شکل اداری استاندارد دارند. زبان پرتغالی محترمانه، پرتغالی اروپایی، و پرتغالی گالیسی است. نروژ دو شکل استاندارد دارد: بوکمال و نینورسک. انتخاب بین اینکه کدام یک برای گفتگو مهمتر است: هر نروژی فقط می‌تواند یکی از دو صورت زبان اداری آنجا را انتخاب کند، ویا می‌تواند زبان خنثی داشته باشد. زبان اصلی که در دبستان‌های ابتدایی استفاده می‌شود و به طور معمول زبان مورد استفاده توسط شهرداری هاست، و به وسیله رای گیری که از طریق مدارس محلی آن ناحیه انجام می‌شود، تعیین می‌گردد. زبان استاندارد آلمانی در قرن ۱۶ و ۱۷ توسط افراد ثروتمند ومرفه آلمانی به وجود آمد. تا حدود سال۱۸۰۰ تقریبا یک زبان نوشتاری بود ولی اکنون به طور گسترده توسط آلمانی‌ها صحبت می‌شود. زبان استاندارد ماندارین به عنوان زبان رسمی در بین مردم جمهوری‌های چین وسنگاپور پذیرفته شده‌است. تلفظ زبان ماندارین براساس نوع تلفظ و گویش محلی در پکن استوار است حال آنکه دستور و نحو براساس زبان بومی چینی است. عربی مدرن استاندارد دقیقا براساس عربی کلاسیک که همان زبان قرآن است می‌باشد.
برچسبها:
خرید پستی english grammer in contex دانلود فیلم های آموزشی english grammer VAI آموزش گرامر انگلیسی


بسته آموزشی گرامر انگلیسی english grammer in context & VAI
شامل:
کتابهای پی دی اف و تمام فایل های صوتی english grammer in context
فیلم های آموزشی VAI english grammer
در یک دی وی دی

فروشنده: زبان دوم

قیمت: 7,500 تومان

درصد :10

روش خرید: برای خرید بسته آموزشی گرامر انگلیسی english grammer in context & VAI، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید بسته آموزشی گرامر انگلیسی english grammer in context & VAI


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30878
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 255
  • بازدید امروز : 526
  • باردید دیروز : 1,568
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,697
  • بازدید ماه : 13,922
  • بازدید سال : 67,295
  • بازدید کلی : 2,197,508